Bollywood

21 juli 2017 - Mumbai (Bombay), India

Vandaag staat in het teken van de Bollywood films waar Mumbai om bekent staat. Na een bijzonder ontbijt; met verschillende soorten curry met rijst of dosa en gelukkig ook yoghurt en brood, vertrokken we om 10 uur met onze aircobus. We zagen bij de Bollywoodtour diverse ingerichte studio's (ziekenhuis, slaapkamer, gevangenis etc.)die verhuurd worden, een geluidsstudio waar Lonneke een liedje van Shawn Mendes(there's nothing holding me back), een life-set met een keuken shot, een dansact waarbij we uitgenodigd werden om mee te dansen en een film over 100 jaar Bollywood. Op het studioterrein zagen we enorm veel troep in en rondom de gebouwen. Er is de afgelopen week heel veel regen gevallen en dat maakt de puinhoop er uiteraard groter op. Het glamour laagje van de filmindustrie werd eventjes ruw verwijdert. Onze gids verwees ons vervolgens naar een prima lunchplek. We proefden van de vele heerlijk vlees- en visgerechten die speciaal voor ons wat milder waren gemaakt. Daarna vertrokken we met de bus richting een Portugese wijk en gingen we naar het strand. We hebben veel bekijks met onze blauwe ogen en blonde haren. Indische boys maken stiekem selfies met Jill op de achtergrond. Het verkeer is echt dramatisch we staan vele uren stil op de weg terug van en naar het hotel. Langs de wegen staan veel kraampjes en soms lopen er kinderen tussen het chaotische verkeer door om wat te verkopen. Auto's en brommers toeteren de hele tijd. Ons hotel is een oase van rust en blijkt volledig vegetarisch te zijn! Er zijn zelf geen eieren bij het ontbijt! Het is even wennen maar ook hier eten we heerlijk. De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en gedienstig en willen het ons allemaal naar de zin maken. De kamers zijn super mooi en modern en de hoeveelheid personeel is enorm. Verborgen werkeloosheid lijkt het. Na de lange dagtrip gaan de kids de gym in en springen wij nog even in het zwembad. Het was weer een enerverende dag.