Relaxen

29 juli 2017 - Goa Velha, India

Na een heerlijke en goede nacht slapen genieten we van het ontbijt en daarna start de officiele meeting. De Nederlandees zijn er als altijd keurig op tijd en de Indiers laten op zich wachten. Uiteindelijk verplaatst de meeting zich op valreep ook nog even naar een andere vergaderzaal. De Belgen nodigen iedereen namens de Fransen(die afwezig zijn) uit voor de international meeting die volgend jaar in Frankrijk plaats zal vinden. De Engelse taal blijkt voor veel Fransen al jarenlang toch wel een drempel te zijn bij de International meeting. Hopelijk zien  de kids hoe belangrijk het is dat je Engels leert en probeert te spreken. Ze verstaan beide al veel meer dn i  het begin en spreken al stap voor stap wat meer. De Indiers spreken thuis al vanaf jo ge leeftijd met hun kinderen. Jill en Tess spelen een spel samen met Zweedse kinderen en kunnen  elkaar verder niet verstaan, zodra ze de spelregels kennen werkt het prima. Vandaag maakte ik de foto met de Siks met een doekje om z'n kin. Het verhaal is dat hij vanwege z'n geloof z'n haar niet mag knippen. Voor de baard is de tulband de oplossing. Voor z'n baard is dit zijn oplossing. Hij draait knopen in z'n baard en plakt deze vast met gel. De band zorgt ervoor dat het geheel op z'n plaatst blijft. Na het ontbijt doet hij hem weer af. Echt te grappig vond ik. Hij vond het prima dat ik een foto met hem maakte. De rst van de dag vinden het heerlijk dat er niks op het programma staat en we dus lekker kunmen relaxen aan het zwembad. ' savonds staat er weer een feestje op het programma. Er is besloten om dit op een locatie op 30 minuten rijden te organiseren. Erg onhandig met alle logistiek en tijd die dit vraagt. Gelukkig zijn er wel bussen die op verzoek terugrijden voor degene die dit willen. Er is weer eten en supergoede live muziek. Jammer dat we besluiten al redelijk vroeg in de bus te stappen, maar we besluiten te blijven bij de Nederlandse groep.